Madarász Csaba

Madarász Csaba

Biográfia

Meghatározhatatlan munkakörökben dolgozik, mint szabadúszó tanácsadó, kreatív szakember a digitális világ számos szegletében. A CEE Citizens Network E-részvételi projekt vezetője, az Európa Tanács CAHDE munkacsoportjának egyik civil delegáltja, elektronikus kormányzati szakember: fókuszterülete az elektronikus részvételi kultúra, elektronikus demokrácia, digitális aktivizmus, állam és állampolgári együttműködés a digitális térben. Hazai kampányok szervezője, közreműködője (TASZ-Gripen, SICAMP). Közösségfejlesztői projektekben, oktatási kísérletekben FÚGA (Veresegyházi Életmód Program) edződik. Kommunikációt a KJF-en és JPTE-n tanult, újságíró, performer, médiateoretikus, 3 gyermek apja. Az AKG-ben kezd kommunikációval és reformpedagógiával kapcsolatba kerülni (mint diák), pedagógiai érdeklődését dr.Perjés Istvánnak és a Budapest Klubnak köszönheti. A technológiai ismereteit saját maga által tervezett úton és tanulási stratégiák mentén szervezte meg.

Előadásának címe: Bomlás és újraszerveződés – az ICT technológiák, mint (t)rendbontó elemek az oktatásban

Összefoglaló

Az élethossszig tartó tanulás igénye, jelenléte, az élettörténetben lévő szerepe szerencsére az oktatási szakemberek számára is nyilvánvalóvá vált e század végére. A tanulás cselekvő tereit tehát nem csak az iskolában, intézményekben kell keresniük – ez az internet terjedésével egyértelművé vált. A cselekedve tanulás, alkotás (learning by doing) paradigmája az önszerveződő tanulási közösségek karakteres jellemzője – adaptálható mintázatokat rejt a megkövesedett intézményi tudásfa élettel való átlényegítéséhez.

Mik e mintázatok jellemzői? Milyen kihívást szegez az intézményesült oktatásnak a feltörekvő trendű szabad/közösségi tanulás? Milyen technológiák mentén zajlik az intézmény oktatás hecc(k)elése?

Megnézünk néhány sikeresen alkalmazott módszertant és technológiát a közösségi tudásszervezésre, és nem hagyjuk érintetlenül a technológiák oktatási célú használatáról alkotott képünket sem.

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment